duidelijke navigatie op uw website
Website marketing tip 1:

Vertel waar je bezoeker is

Bezoekers (net als jij) zoeken al heel snel via Google naar een dienst / product. Zodra ze op een website komen, willen ze direct voelen / weten waar ze zijn. Kan ik hier vinden wat ik zoek? Waar ben ik? Wat hebben ze me te bieden? Kortom: een keiharde eerste indruk is nodig om de zoekende klant houvast te geven. Hoe unieker / meer onderscheid, des te beter.
 


Website marketing tip 2:

Content is king

Wat is je verhaal? Wat heb je te bieden? Wie zitten er achter dit bedrijf? Waarom moet ik met ze in zee gaan? Wat zeggen andere klanten? Waar zit hun specialisme? Antwoorden op deze vragen bepalen voor een behoorlijk deel of bezoekers blijven of gaan. Daarnaast is content in de vorm van teksten belangrijk om beter vindbaar te worden in de zoekmachines. Iedere pagina is weer een extra mogelijke vindbron.

 


Website marketing tip3:

Maak conversiepaden!

Een marketingwebsite leidt zijn bezoekers naar de gewenste doelpagina’s. Wat wil je dat je bezoekers gaan doen? Bellen? Een contactformulier invullen? Een kleine dienst aanschaffen? Een artikel downloaden? Informatie aanvragen? Zich aanmelden voor de nieuwsbrief? Het bepalen en integreren van deze conversiepaden in je website zet bezoekers aan tot actie!

 


Website marketing tip 4:

Verlaag de drempel

Voor alles wat je vertelt of wat je wilt dat je bezoekers doen, is laagdrempeligheid het toverwoord. Als je wilt dat ze een contactformulier invullen, maak dit formulier dan zo kort mogelijk. Als je wilt dat ze überhaupt een formulier invullen, geef dan aan dat het vrijblijvend is. Hoe laagdrempeliger je website is, hoe makkelijker bezoekers actie gaan ondernemen!

 


Website marketing tip 5:

Overtuig en verleid

De meeste mkb-websites overtuigen niet! Ze informeren. Je krijgt lappen tekst over een werkwijze, een proces of een ellenlange omschrijving van hoe iets werkt. Maar bezoekers vinden dat maar ten dele interessant. Wat ze wel interessant vinden is ‘Wat levert het op?’, het resultaat van wat je te bieden hebt op de hoogste vorm. Overtuigen betekent gaten verkopen, niet boren!

 


Website marketing tip 6:

Zet de bezoeker centraal

Jouw website (als je het goed doet) gaat niet over jouw bedrijf, maar over de problemen en wensen van jouw bezoeker en wat jij hem daarom te bieden hebt. Dat is een wereld van verschil. De beste manier om je bezoeker centraal te stellen, is om hem aan te spreken en aandacht te besteden aan zijn behoeften / problemen / dilemma’s en uiteindelijk jouw oplossing!

 


Website marketing tip 7:

Creëer uniekheid

Waarom zou ik met jouw bedrijf in zee gaan? Wat doen jullie anders dan anderen? Is het de prijs? De service? De ervaring? De mensen die het verschil maken? Bezoekers zijn altijd intuïtief op zoek naar dat stukje uniekheid, een eerlijk onderscheidend vermogen. Een marketingwebsite heeft dat en maakt dat zichtbaar! Lees in dit verband ook ons artikel: de ultieme internet marketing strategie!

 


Website marketing tip 8:

Wees concreet

Welke dienst of welk product je ook aanbiedt, bezoekers willen heel graag weten wat ze kunnen verwachten. Je hoeft niet alles tot in den treure uit te werken, maar als jouw aanbod te abstract blijft, blijven aanmeldingen uit. Het verpakken van diensten als producten / pakketjes werkt daarom erg goed. Je bezoeker weet dan wat hij kan verwachten!

 


Website marketing tip 9:

Wees open / transparant

Een andere valkuil waar vaak ingestapt wordt, is het niet vertellen wie je bent. Bij interesse willen veel bezoekers weten ‘Wie zitten hier achter?’ Toon een foto van medewerkers, een bedrijfspand, een telefoonnummer, een contactformulier, een kvk-nummer (verplicht), je missie of je passie, en ga zo maar door. Hoe transparanter je website, des te geloofwaardiger je overkomt.

 


Website marketing tip 10:

Doseer uw inhoud

Content is king betekent niet dat je je hele website maar vol moet kwakken met teksten. Veel teksten is altijd goed, zolang je bezoekers er niet over vallen. Het doseren van content is daarom uiterst belangrijk. Zo kan een rustig ogende website meer dan 150 pagina’s bevatten. Doseren heeft ook te maken met de leesbaarheid die je je bezoeker geeft.

 
 

 
Auteur:
Auteur Massimo Gagliotti