Google update 21 april 2015: is uw website er klaar voor?
21 april 2015 voert Google een grote update door. Deze update gaat voor grote veranderingen zorgen binnen de Google zoekresultaten. Wilt u ontdekken of uw website klaar is voor deze mobiele update? Doe dan de test en ontdek cruciale verbeterpunten voor uw website. Enkele belangrijke aandachtspunten zijn:- Mobielvriendelijke websites krijgen voorrang in de zoekmachine
- Waardevolle content wordt onmisbaar
- Laadtijd mobiele website belangrijker dan ooit

Quiz samenvatting
0 van 6 vragen beantwoord
Vragen:
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
Informatie
De vragen
U heeft de quiz al eerder gemaakt. Daarom kunt u de quiz niet nog eens maken.
De quiz wordt geladen...
Je moet een account aanmaken of inloggen om de quiz te beginnen.
De volgende quiz moet afgerond zijn alvorens deze te beginnen:
Resultaten
Tijd voorbij
Categorieën
- Niet gecategoriseerd 0%
-
U heeft meer dan 3x nee of weet ik niet gekozen.
De kans is groot dat uw website na 21 april 2015 niet of slecht vindbaar is op Google Mobile.
Hoe wij vele bedrijven hebben geholpen…
Local Internet helpt bedrijven om ook na 21 april geen bezoekers te verliezen.
Vul het formulier in en ontvang persoonlijk advies:
- Inzicht in het percentage mobiele bezoekers
- Cruciale verbeterpunten voor uw website
- Verlies geen omzet na 21 april
-
Het lijkt erop dat er nog een aantal verbeterpunten zijn voor uw website.
Hoe wij vele bedrijven hebben geholpen…
Local Internet helpt bedrijven om ook na 21 april geen bezoekers te verliezen.
Vul het formulier in en ontvang persoonlijk advies:
- Inzicht in het percentage mobiele bezoekers
- Cruciale verbeterpunten voor uw website
- Verlies geen omzet na 21 april
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- Beantwoord
- Beoordeling
-
Vraag 1 van 6
1. Vraag
Responsive webdesign
Het wordt voor ondernemingen steeds belangrijker om de website geschikt te maken voor bezoekers op verschillende apparaten zoals desktop, tablet en smartphone. De meest gebruikte techniek hiervoor is responsive webdesign. Dit betekent dat u 1 website heeft, die zich automatisch aanpast aan de grootte van het scherm waarop de bezoeker uw website bekijkt. Een losse mobiele website (zoals m.domeinnaam.nl of domeinnaam.mobi) zijn niet meer voldoende.
Vraag 1: Is uw website Responsive?
-
Vraag 2 van 6
2. Vraag
Mobiele bezoekers
Om te achterhalen of uw mobiele website gebruiksvriendelijk is kunt u via Google Analytics bekijken hoe mobiele bezoekers zich “gedragen“ op uw website. Klikken zij direct weg, of bekijken zij meerdere pagina’s. Door deze gegevens op de juiste manier te analyseren, ontdekt u belangrijke verbeterpunten voor uw website.
Vraag 2: Weet u hoeveel % van uw website bezoekers via een mobiel apparaat (bijv. tablet of smartphone) komt?
-
Vraag 3 van 6
3. Vraag
Suggesties van Google
Bij de vorige vraag heeft u kunnen lezen hoe belangrijk het analyseren van uw website bezoekers is voor het optimaliseren van uw website. Een aanvulling hierop zijn de suggesties die Google geeft over uw website via “Google Webmaster tools”. Hierin vindt u belangrijke verbeterpunten voor uw website.
Vraag 3: Ik voer regelmatig suggesties door vanuit Google Webmaster tools.
-
Vraag 4 van 6
4. Vraag
Laadtijd van uw website
Niets schrikt websitebezoekers meer af dan een trage website. Duurt het laden van de website te lang? Dan klikken bezoekers direct weer weg. Op deze manier kunt u veel omzet mislopen. Vanaf 21 april gaat Google daarom rekening houden met de laadtijd van websites voor mobiele bezoekers. Is uw website op een mobiel apparaat trager dan uw concurrent, dan zult uw website minder goed gevonden worden in de zoekmachine van Google.
Vraag 4: Weet u hoe snel uw website voor “mobiele” gebruikers is?
-
Vraag 5 van 6
5. Vraag
Blog op uw website
Een website moet aan steeds meer eisen voldoen om hoog gevonden te worden in Google. Eén van de belangrijkste factoren wordt echter vaak (niet voldoende) geoptimaliseerd namelijk: “waardevolle content”. Een up to date blog, waarop minimaal eens per maand waardevolle artikelen worden geplaatst, draagt zeer positief bij aan de vindbaarheid van een website in Google.
Vraag 5: Mijn website bevat een “up to date” blog.
-
Vraag 6 van 6
6. Vraag
Google places aanmelden
Om in uw eigen regio goed gevonden te worden in Google is een juiste Google Places vermelding van groot belang. Door deze vermelding te optimaliseren en te koppelen aan uw website, zal Google u voorrang geven wanneer iemand in uw regio op zoek is naar uw diensten.
Vraag 6: Ik heb mijn website goed geoptimaliseerd in Google Places: